
TUI Care Foundation is de corporate foundation van TUI. Het draait bij de foundation om samenwerkingen
en projecten ondersteunen, die betere mogelijkheden bieden voor jongeren en bijdragen aan de
ontwikkeling van vakantiebestemmingen. De corporate foundation richt zich op de positieve effecten van
het toerisme en bouwt zo aan een blijvende vooruitgang.
Vraag
TUI Care Foundation vroeg ons uit te zoeken welke kanalen het best door hun ingezet konden worden en of wij die kanalen konden vullen met content.
Doelstelling: Betere inzet van social media (kanalen).
Aanpak
Eerst is er onderzoek gedaan naar welke kanalen het best bij de stichting passen. Hierbij is rekening gehouden met de identiteit en het imago van de organisatie, maar ook de tijd die beschikbaar werd gesteld. Daarna zijn de resultaten van de voorafgaande inzet van de media geanalyseerd. Met die gegevens is een social media strategie opgesteld. De invulling werd uitbesteed aan JAN&co.
Resultaat
Een TUI Care Foundation Facebookpagina, waarop regelmatig updates worden gegeven aan de hand van informatieve berichten



Reactie plaatsen
Reacties