
Spaces is een van oorsprong Amsterdams bedrijf die werkplekken en vergaderzalen verhuren. Denk hierbij aan hele kantoorruimtes, maar ook gewoon werkplekken voor ZZP'ers. Ze zijn ondertussen gevestigd in meerdere grote steden ter wereld. De locatie in Rotterdam kwam bij ons met de volgende vraag.
Vraag
De vraag van Spaces Hofplein luidde als volgt:
Met welke (online) contentstrategie én bijbehorend contentplatform kan Spaces Hofplein Rotterdamse zelfstandig
ondernemers bereiken en betrekken bij het concept, zodanig dat zij daadwerkelijk gaan huren bij Spaces?
De doelstelling hierbij was:
De Rotterdamse ZZP’ers beter aan te spreken en over te halen om een membership aan te schaffen bij Spaces
Hofplein
Aanpak
We zijn begonnen met een onderzoek naar Rotterdamse ZZP'ers, dit deden we door middel van een enquête genaamd: "Wat beweegt de Rotterdammer?" Hieruit kwam naar voren dat Rotterdamse ZZP'ers graag thuis werken, maar wel graag in contact komen met andere ondernemers. Hier is de focus van de contentstrategie dan ook naar uitgegaan.
Resultaat
Er zijn drie rubrieken bedacht voor zowel op social media als op de website.
De drie rubrieken zijn:
- STARS: in deze rubriek werden succesverhalen van ondernemers bij Spaces gedeeld. De naam 'STARS' past bij Spaces, allebei in de ruimte.
- SpacesWorkInProgress: in deze rubriek konden ondernemers verbeterpunten aandragen zodat ze samen als gemeenschap Spaces beter konden maken.
- FavoriteSpaces: in deze rubriek deelden de ondernemers hun favoriete plekken bij Spaces. De foto werd gedeeld op Instagram met een bijbehorende blog op de website.

Reactie plaatsen
Reacties